کد مطلب:313588 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:172

مشهدی عباس، و ارادت به قمر بنی هاشم
حجةالاسلام والمسلمین سید محمدرضا حائری فحام در تاریخ آخر ساعات روز مبعث 1414 ه ق در منزل آیت الله العظمی سید محمدباقر طباطبائی سلطانی بروجردی اظهار داشتند:

شهید بزرگوار، آیت الله آقای سید ابوالحسن شمس آبادی «قدس سره»، در اصفهان بالای منبر فرمودند: شخصی در اصفهان بود به نام مشهدی عباس، معروف به عباس بی دین، كه هیچ یك از واجبات الهی را انجام نمی داد و فقط عشق و علاقه ای به حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم علیه السلام داشت. وقتی كه با او درباره ی نماز و روزه و دیگر واجبات صحبت می شد، اصلا و ابدا توجه نمی كرد و گوشش به این حرف ها بدهكار نبود.

ولی به تشكیلات حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام علاقه داشت و خدمت می كرد، و از حضرت توقع هم داشت و می گفت بعد از مردن، باید مرا در حرم حضرت عباس علیه السلام دفن كنید تا مشمول عنایت ایشان شوم.

وی 3 الی 4 سال قبل از مرگش، از تمام گناهان توبه كرد و به ظاهر آدم خوبی شد. عده ای از اصفهان می خواستند برای زیارت به كربلا بروند، او نزد آنها آمده و گفت: مرا هم با خودتان ببرید. آنها نیز او را با خودشان بردند. وقتی كه به كربلا رسیدند، مشهدی عباس مریض شد و 3 روز تب كرد و سپس از دنیا رفت. رفقایش او را غسل و كفن كرده و آوردند در حرم طواف دادند. نخست بنا بود جنازه را به وادی السلام ببرند، اما تقدیر چیزی دیگر بود. چگونگی آنكه:

بعد از طواف، خادم ها هم آمدند و زیارتی مقابل جنازه اش خواندند. سپس یكی از خدام پرسید: كجا می خواهید دفنش كنید؟ گفتیم: بنا است او را در وادی السلام دفن كنیم. خادم گفت: من بروم از سید مرتضی كلیددار اجازه بگیرم كه او را در یك جایی



[ صفحه 410]



اطراف صحن دفن كنید. وقتی به كلیددار گفتند، وی گفت: در عتبه قبری هست، ببرید آنجا دفنش كنید و ما هم بردیم و آنجا دفنش كردیم.

شهید شمس آبادی در خاتمه اضافه كردند، كه مشهدی عباس را خود من نیز دیده بودم.